Alpenverein jde s dobou: kdo si chce rezervovat místo k přespání v chatě Alpenvereinu, může tak učinit nepřetržitě online prostřednictvím online rezervačního systému chat. Tento rezervační systém alpských spolků se již používá na více než 400 chatách v Rakousku, Německu, Švýcarsku a Jižním Tyrolsku.
Rezervační systém nejenže usnadňuje hostům chat rezervaci místa k přespání, ale také zlepšuje plánování chatařům. I po provedení rezervace lze rezervaci změnit a v případě potřeby zrušit.
Odpovědi na otázky týkající se rezervačního systému Alpenverein naleznete níže v často kladených dotazech - FAQ.
Od zimní sezóny 2024/25 byla osvědčená platforma alpsonline.org nahrazena modernizovaným systémem rezervace chat. Nový systém nabízí svěží design, technická vylepšení a řadu nových funkcí pro hosty i provozovatele chat.
Přechod na hut-reservation.org proběhl 27. listopadu 2024.
Stávající rezervace: Všechny již provedené rezervace na rok 2025 zůstávají v platnosti a jsou automaticky přeneseny do uživatelských profilů.
Nové rezervace: Provozovatelé chat postupně umisťují své chaty na internet. Může tedy trvat nějakou dobu, než budou rezervace opět k dispozici.
Registrace: Hosté, kteří ještě nemají uživatelský profil, se mohou zaregistrovat při příští rezervaci. Rezervace provedené bez profilu lze také později propojit s uživatelským účtem.
Kontrola obsazenosti: Pomocí dotazovacího nástroje "Kontrola obsazenosti" můžete snadno zkontrolovat obsazenost se zvoleným datem nástupu pro několik chat najednou. Při výběru trasy můžete vyhledávat vybrané túry podle několika kritérií. Upozorňujeme, že lze zobrazit pouze dostupnost chat zapojených do rezervačního systému "Rezervace chat" alpských spolků.
Vyhledávač chat vás zavede do rezervačního systému příslušné chaty.
POZOR, abyste se mohli zaregistrovat jako uživatel, musíte si rezervovat chatu nebo mít registraci u mein.alpenverein.at.
Přihlašovací údaje pro "mein.alpenverein" a Online rezervační systém (OHRS) JSOU propojeny.
Pokud jste již registrováni v mein.alpenverein.at, můžete se přihlásit i s těmito přihlašovacími údaji.
S pomocí služby kontroly obsazenosti lůžek si můžete několika kliknutími sestavit vaši túru po chatách a ověřit dostupnost míst na spaní. Chaty, které využívají rezervační systém Alpenvereinu, lze rezervovat přímo.
Pro snadnou správu rezervací je nutná registrace.
Pro rezervační systém chat Alpenvereinu neexistuje speciální vstupní stránka. Do systému můžete vstoupit a provést rezervaci prostřednictvím následujících stránek:.
Pro provedení rezervace je nutná registrace v systému. Registrovat se můžete při první rezervaci. Postupujte podle pokynů v systému, zadejte své osobní údaje a nastavte heslo. Registraci a rezervaci dokončíte kliknutím na odkaz v e-mailu, který vám byl zaslán a je platný po omezenou dobu.
Důležité: Bez potvrzení v této lhůtě rezervace zaniká! Na místo k přespání pak nemáte nárok.
Pokud e-mail neobdržíte, zkontrolujte složku nevyžádané pošty. V opačném případě jste možná udělali chybu při zadávání e-mailové adresy.
Alternativa: Můžete se také přihlásit pomocí stávajícího přihlašovacího jména z databáze Alpenvereinu (mein.alpenverein.at). V důsledku toho se vaše zde uložené kontaktní údaje, např. telefonní číslo, adresa, přenesou do vašeho profilu (na pozadí se automaticky vytvoří nový uživatelský účet) v rezervačním systému chat a aktualizují se při každém přihlášení pomocí přihlašovacích údajů z databáze Alpenvereinu. Pokud již máte existující uživatelský účet v rezervačním systému chat, ale chcete mít pouze jeden účet se všemi rezervacemi, můžete propojit oba uživatelské účty. Viz otázka: Mám dva uživatelské účty, mohu je sloučit?
Po registraci se můžete přihlásit prostřednictvím následujícího odkazu:
Uživatelské jméno je e-mailová adresa použitá pro rezervaci. Pokud jste zapomněli své heslo, můžete si ho také obnovit kliknutím na odkaz.
POZOR: Zatím se pro uživatele z ČR zobrazuje CS jazyková verze, která ale zatím neexistuje. Proto jsou tlačítka bez textů. Přepněte se, prosím, do DE nebo EN Verze. Na opravě pracujeme.
Pokud jste již registrováni v mein.alpenverein.at, můžete se přihlásit i s těmito přihlašovacími údaji. Zvolte pak tlačítko "CONTINUE WITH OEAV" / "Weiter mit ÖAV Konto".
Kromě přímé registrace v systému se můžete přihlásit také pomocí stávajících přihlašovacích údajů z databáze rakouského Alpenvereinu (mein.alpenverein.at).
To znamená, že vaše kontaktní údaje uložené na účtu Alpenvereinu (mein.alpenverein.at), např. telefonní číslo, adresa, se přenesou do vašeho profilu (na pozadí se automaticky vytvoří nový uživatelský účet) v aplikaci rezervačního systému chat a při každém přihlášení se z účtu Alpenvereinu aktualizují.
Pokud jste si ještě nevytvořili přihlašovací jméno přes mein.alpenverein.at, ale chcete jej používat, nejprve se zaregistrujte u Apenvereinu na stránce mein.alpenverein.at.
Pokud již máte existující uživatelský účet v rezervaci chat a chcete mít pouze jeden účet se všemi rezervacemi, můžete propojit oba uživatelské účty. → Viz otázka: Mám dva uživatelské účty, mohu je sloučit?
Po přihlášení pomocí účtu u Alpenvereinu (mein.alpenverein.at) se vaše uložené členské údaje automaticky přenesou. V současné době je to možné pouze pro členy SAC a ÖAV.
Pokud provádíte rezervaci pomocí lokálního přihlášení, musíte své údaje zadat při první rezervaci a v případě změn je sami aktualizovat.
Pokud jste dříve provedli rezervaci jako "host", tj. neregistrovaný uživatel, musíte se nyní zaregistrovat. Tato funkce již v novém rezervačním systému chat neexistuje.
Již provedené rezervace budou převedeny do nového systému. Pro jejich zobrazení se musíte také zaregistrovat. Za tímto účelem přejděte na přihlašovací stránku. Vaše e-mailová adresa je vaše uživatelské jméno. Klikněte na "Zapomenuté heslo" a postupujte podle pokynů, které obdržíte e-mailem. Po vytvoření hesla se můžete přihlásit a prohlížet své rezervace.
Při každé rezervaci obdržíte potvrzovací e-mail na zadanou e-mailovou adresu, případně zkontrolujte složku se spamem.
Potvrzení obdržíte také při každé změně stavu (zrušení rezervace, změna osob nebo data příjezdu).
Tato potvrzení si prosím uschovejte. Prostřednictvím těchto e-mailů lze rezervace také upravovat nebo rušit (obsahují odkaz).
Rezervaci lze kdykoli upravit nebo zrušit - až do doby, kterou si chata určí.
Buď se přihlaste pomocí tohoto odkazu, čímž se zobrazí vaše aktuální a minulé rezervace, nebo použijte odkaz v potvrzovacím e-mailu.
Vezměte prosím na vědomí, že krátkodobé změny a zrušení rezervace nelze v závislosti na chatě provést prostřednictvím rezervačního systému. V těchto případech se prosím obraťte přímo na chatu.
Vezměte prosím na vědomí, že mimo Švýcarsko neexistuje ŽÁDNÁ centrální regulace pro zrušení pobytu na chatách Alpenvereinu a existují regionální rozdíly.
V zásadě platí, že storno termíny a poplatky se započítají, pokud se do 18. hodiny nástupního dne nedostavíte a platí pro celou dobu rezervovaného pobytu tudíž, pokud do 18 hodin nástupního dne na chatu nepřijdete, bude Vám účtován storno poplatek za všechny rezervované dny. Při rezervaci obdržíte informace o podmínkách zrušení rezervace v příslušné chatě. K dokončení rezervace je nutné přijmout všeobecné podmínky. Všeobecné podmínky vám budou zaslány rovněž e-mailem spolu s potvrzením rezervace.
V takovém případě můžete později znovu zkontrolovat stav rezervací v systému nebo přidat své jméno na čekací listinu, dokud se opět neuvolní místa na spaní.
Upozorňujeme, že ne každá chata má aktivní čekací listinu. Pokud se místa v chatě opět uvolní, lze je rezervovat prostřednictvím systému jako obvykle. Případně mohou chataři aktivně požádat hosty z čekací listiny, místa je třeba potvrdit ve stanovené lhůtě prostřednictvím odkazu v e-mailu.
Chatu nenavštěvujte bez předchozí rezervace nebo konzultace s chataři. Pouze v případě nouze, kdy je sestup do údolí nebo další túra z důvodu zranění, vyčerpání, počasí nebo blížící se tmy nemožná, jsou k dispozici nouzová místa k přespání, přestože je chata plně obsazena. Upozorňujeme také, že plánované táboření nebo bivakování není povoleno.
Rezervace lze provádět pouze do termínu stanoveného majitelem chaty. Pro rezervaci kontaktujte přímo chatu. Bez rezervace nebo předchozí rezervace se na chatu jednoduše nevydávejte.
V takovém případě se obraťte na správce chaty. Toto hlášení se objevuje kvůli termínům rezervací stanoveným chataři a může také souviset s velikostí vaší skupiny.
Pokud se majitelé chat rozhodnou aktivovat modul kreditních karet, lze rezervace provádět již POUZE kreditní nebo debetní kartou. Při rezervaci bude karta zkontrolována krátkodobým poplatkem ve výši jednoho eura, který bude okamžitě vrácen. V závislosti na bance se částka může ještě nějakou dobu objevovat a bude zrušena s dalším měsíčním výpisem. Na tuto skutečnost nemáme žádný vliv.
Poplatek bude účtován teprve v případě změny (změna délky pobytu, změna data příjezdu nebo snížení počtu osob) nebo zrušení rezervace v rámci zpoplatněné lhůty pro zrušení a nedostavení se. V případě, že se nedostavíte na chatu, je třeba uhradit poplatek za neobsazení místa.
Rádi bychom upozornili, že Alpenverein nemůže na chatách provádět žádné rezervace. Pokud nemáte k dispozici kreditní kartu, je možné použít také debetní kartu s funkcí kreditní karty. Pokud ani to není možné, zeptejte se spolucestujících, zda vám někdo může poskytnout platnou kartu
Informace o debetní kartě: Jedná se o běžnou bankomatovou kartu s odpovídající funkcí kreditní karty. Banky ji používají k tomu, aby umožnily platit na internetu všem, kteří nemají kreditní kartu. Na zadní straně karty je vytištěno odpovídající číslo, datum platnosti a kontrolní číslice.
Změna čísla kreditní karty: Pokud chcete změnit nebo vymazat uložené číslo kreditní karty, můžete to provést po přihlášení v části Můj profil.
Předpoklady pro úspěšné zpracování rezervace:
Po autorizaci kreditní karty obdržíte SMS zprávu s informací, že z karty bylo strženo maximálně 1 €. Tato částka je nutná pouze pro úplnou autorizaci a bude zároveň zrušena. Tato částka nebude stržena. Poplatek bude stržen pouze v případě, že storno nebude provedeno včas, nebo v případě, že se nedostavíte.
Přihlaste se do svého uživatelského profilu. Svou kreditní kartu si můžete zobrazit a změnit v nabídce Můj profil. Kreditní kartu můžete změnit také během rezervace.
Přihlaste se a přes ikonu vpravo nahoře vyberte možnost "Můj profil". Tam můžete změnit své údaje, heslo a kreditní karty a také smazat svůj uživatelský profil.
Přihlaste se do profilu, který chcete nadále používat. Klikněte na "Můj profil" pod ikonou a vyberte funkci "Sloučit tento uživatelský účet s mým jiným účtem". Postupujte podle následujících kroků. Všechny rezervace ze sloučeného účtu se přenesou na aktuální účet - žádné rezervace se neztratí. Kreditní karty s nejdelší dobou platnosti zůstanou zachovány, ostatní budou smazány.
Výstražný trojúhelník označuje, že jste si rezervovali pobyt ve dvou nebo více chatách najednou. Tomuto typu dvojité rezervace se vždy vyhněte! Je to nefér vůči týmu chaty a ostatním hostům. Zbytečně blokujete místa, která by rádi využili jiní hosté. Koneckonců, počet míst v chatách je omezený.